2014. november 8.

Diagnózis (OITI)

Megbeszélt időpontban ott voltunk az Amerikai úton és megkerestük az orvost.
Mivel előzetesen utánanéztem a neten, kb. olyannak képzeltem, mint amilyen. Kérte, hogy várjunk rá még, mivel van egy gyors műtétje (gerincsérv). Ezután fogadott az irodájában minket.
Ránézett az MR- felvételekre és azonnal rávágta, hogy ez egy glioma. Természetesen néztem rá értetlenül.
A glioma egy egyelőre jó indulatú agydaganat, mely egy idő után el kezd nőni, majd rosszindulatúvá válik. Nem térfoglaló, így nem okoz semmilyen panaszt. Beszédzavart és epilepsziás jellegű rohamot akkor okoz, mikor már rosszindulatú. A rosszindulatú glioma már a végstádium. A betegek felénél 5-10 év a túlélési statisztika.
Az enyém nem túl ideális helyen helyezkedik el és rosszul műthető. Ez azt jelenti, hogy meg tudják műteni, meg is kell, de nem tudják teljesen eltávolítani, mivel az agyban szétterjedve helyezkedik el.
Mivel egyelőre még csak 2 cm-es, lehet várni a műtéttel, hátha nem nő a továbbiakban. De ha elkezd növekedni, akkor meg kell műteni, majd utána szükségszerűen kemotárepiára is sor kerülhet.
Az orvos azt mondta, a döntés az enyém és eddig az ő praxisában valahogy mindig jól döntöttek a betegei. Mintha megéreznék mit kell csinálni.
Én azt választottam, hogy várjunk. Nem akarok rögtön "fűrész alá" kerülni. Nem engedem, hogy az a 2 cm-es kis szar eluralkodjon a testemen. Én akarok irányítani!
Tehát 3 hónap múlva, azaz januárban MR kontroll. Addig pedig kemény meló, hogy rendbe tegyem  magam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése