2015. március 3.

Élő étteremben jártunk

Gabi barátnőm mesélte, hogy a fia elvitte Pesten egy élő étterembe és nagyon klassz élmény volt. A diéta kapcsán én is kutakodtam a neten és örömmel nyugtáztam, hogy Pécsen is van ilyen hely. Be is jelöltem őket a FB-on.
https://www.facebook.com/naturetelbar?ref=ts&fref=ts
Elképesztő, hogy miket postoltak! Gusztábbnál, gusztább kajákat és sütiket, tortákat! Mihelyst megláttam azokat a tortákat, azonnal felhívtam a megadott számot.
A csaj rendkívül kedves és segítőkész volt, megbeszéltük, hogy mit lehet, mit nem, könnyedén leegyeztettük milyen szülinapi torta legyen. Előre felhívta a figyelmemet, hogy borsos ára van az ilyen tortának, de erre azért számítottam.
A hétvége előtti hetekben folyamatosan követtem a FB-on őket, így tudtam nagyon jól, hogy ott használnak olyan alapanyagokat is, melyeket nem ehetnénk, de úgy gondoltam, hogy egy szülinap alkalmával  csöppet csalhatunk az egészséges nyers ételek javára. 
Szombat estére jeleztem az érkezésünket. Mivel ételbár, arra gondoltam, kisebb hely lesz, pultokkal, könyöklőkkel. De belépve konstatáltam, hogy szellős, kényelmes a helyiség, hangulatában pedig, abszolút tükrözi a profilt. Kellemes, harmonikus, nem eltúlzott belső design.


Előre le volt foglalva egy hosszú asztal nekünk, de megijedtem, mert a nyitva tartás 7-ig volt kiírva. A tulajdonos viszont biztosított róla, hogy addig maradunk, míg szeretnénk.
A pultnál elmondták, hogy mi-micsoda, hogy készült és én mindenből kértem egy keveset.


Székelykáposzta savanyúkáposztából, napraforgómaggal. Tökmagolajos friss saláta, kesudiósajttal. Csicsókasaláta. Töltött káposzta, zellerrel, aszalt paradicsommal, napraforgómaggal töltve, kesutejföllel. Füstölt kesutejfölös kevert saláta. Mindez krékerrel.
Tyűűűű, de finom volt minden! A töltött káposzta bombasztikusan finom volt! Teljesen hozta a hagyományos ízvilágot, egyáltalán nem hiányzott a hús belőle és a nyersessége sem volt tolakodó. Sajnos savanyúkáposztalevélbe volt csomagolva, amit nekem nem lehetne enni, mert erjesztett, de már agyalok az elkészítésén.
A másik nagyon finom a füstös, tejfölös saláta volt. Soha nem jutott volna eszembe a brokkolit nyersen salátába rakni. Roppanósan szeretem, de mindig előgőzölöm kicsit és most megállapítottam, hogy nyersen sokkal, de sokkal finomabb! /Csakhogy ezt is csak előfőzéssel ehetném!/ A füstös íz pedig nagyon megdobta. Már ezen is agyalok egy ideje, hogy mivel lehetne a füstös ízt megadni némelyik kajának és most megtaláltam a megoldást! Folyékony füst! Már meg is rendeltem a gyógynövénydiszkontban! Nagyon várom már!

Az ételek mellé turmixokat ittunk, melyek a tulajdonos elmondása szerint bazi nagy vitamin és ásványi anyag bombák a mindennapokban.

Majd jött a torta.
A férjem rendesen meglepődött, nem gondolta, hogy lehet tortát :)


Az alja kókuszreszelék és mazsola keveréke, utána jött egy fűszeres almástöltelék, melyet útifű maghéjjal tettek kocsonyássá (ezt be kell szereznem!) és rajta egy istenien finom, nem túl édes csokikrém, ami avokádóból, kakaóvajból és kakaóból készült. Az egész megszórva roppanós kókuszcsipsszel.
Fenomenális volt! Az a csokikrém!  Hmmm....



Minden klappolt.
Persze nyugtáztuk, hogy ehhez apparátus, idő, mindenféle felszerelés és sok pénz kell. Ezek az alapanyagok nem olcsók.
Sajnos mindenben volt valami, ami nekem tiltott, úgyhogy ez sem átfogó megoldás számomra. A nyers konyha rengeteg magot használ és én csak a diót ehetem.
De remek élmény volt és az ott tapasztaltakat egészen biztos, hogy fogom kamatoztatni.
Köszönöm Natur Ételbár!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése