2015. február 13.

Gluténháború

A minap beszéltem a doktornővel telefonon. Nem lettem tőle boldogabb...

Szóval megkérdeztem pár dolgot, hogy mit lehet-mit nem. Aztán valahogy odakerült a szó, hogy mindenben van glutén. Mindenbe belerakják. De nem is glutén az, ami veszélyes számunkra és amit kimutatna egy esetleges vizsgálat, hanem másik gabonafehérje, ami a gabona génmanipuláció során fejlődött ki.
Uhhhh! 
Baszki! Ilyenekkel eddig, én nem foglalkoztam. Állítólag már tanítják az egyetemeken is. De az a rohadt fehérje mindenben benne van, kivéve a rizst és a krumplit. Bár a rizsliszt sem mindegy melyiket használjuk, mert némelyikben is megtalálható már. Kiderült nekem pont olyan lisztem van itthon, ami nem jó. A dokinő némely érzékenyebb páciensének már voltak tünetei attól a rizsliszttől. Fasza. A doktornő egyébként maga őrli a saját beszerzésű rizst lisztté. 

Elmesélte, hogy az egyik páciense őrjöngve hívta a minap, hogy a gyereket elvitte nagypapa és jóhiszeműen vett neki gluténmentes kenyeret és diabetikus sütit. A gyereknek pedig dühkitöréses rohama van. Őrjöngött, ütötte-verte az anyját, ordítozott és alig bírták csillapítani. Ők már 10 hónapja gluténmentesen, tejmentesen élnek. Állítólag a glutén kapásból az idegrendszerre hat, ezért volt a gyereknek rohama. Félelmetes.

A beszélgetés után barátnőimmel beszélgettem és mesélte az egyik, hogy az ő sulijukban egy osztálynyi gyerek van, aki külön étkezik minden nap a büfében, mert gluténérzékenyek. Ezzz, de nagyon durva! Húúú, de új nekem ez a téma. Mi eddig csak önfeledten élveztük az ételek nyújtotta örömöt. Mekkora nagy pofon ez!

Nem vagyok az a nagyon beleásós típus, nem szeretek órákat tölteni a neten való kutakodással, de most beírtam a keresőbe, hogy "veszélyes gabona fehérje" és ezt a cikket dobta ki az elsők között:

Gluténintolerancia - betegség, vagy sem?

 Na ettől sem lettem boldogabb per/pill... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése